Łączymy oferty, łączymy ludzi.
Wioślarz do ćwiczeń-jaki wybrać?
12.12.2019r.

Wioślarz do ćwiczeń-jaki wybrać?

Popularność urządzeń do ćwiczeń jest olbrzymia. Każdy miłośnik ruchu powinien mieć w domu sprzęt, na którym można zadbać o swoją kondycję i spalić trochę kalorii. Do najczęściej kupowanych należą bieżnia, orbitrek i rowerek stacjonarny. Warto jednak rozważyć kupno także wioślarza do ćwiczeń. To urządzenie, które umożliwia budowanie wielu partii mięśniowych. 

Co dają ćwiczenia na wioślarzu?

Wioślarz do ćwiczeń umożliwia wykonane treningu siłowego, wytrzymałościowego lub połączy je w oba typy ćwiczeń. Także można wykorzystać metodę interwałową. W zależności od tego, jak często i w jaki sposób ćwiczymy na wioślarzu, efekty ćwiczeń mogą wiązać się z wyrzeźbieniem sylwetki, zrzuceniem zbędnych kilogramów i modelowaniem ciała. Na pewno też regularne treningi na wioślarzu podnoszą wydajność organizmu, także w trakcie uprawiania innych sportów. 

Podczas wykonywania ruchów na wioślarzu pracują nogi, ręce, klatka piersiowa i mięśnie brzucha, napinają się także mięśnie nóg, przez co wioślarz jest sprzętem bardzo uniwersalnym i dobrze kształtującym sylwetkę. 

Blog

Jak ćwiczyć na wioślarzu do ćwiczeń?

Maszyna do ćwiczeń, jaką jest wioślarz, wymaga oczywiście utrzymania odpowiedniej postawy podczas wykonywania ćwiczeń. Podczas treningu należy zwrócić uwagę na odpowiedni poziom obciążenia maszyny oraz na jakość wykonywanych ruchów. Najpierw więc należy ustawić odpowiedni opór, następnie ułożyć stopy w wyznaczonym miejscu i zapiąć je w klamrach, co zwiększa stabilność. Po wyprostowaniu tułowia należy wypiąć klatkę piersiową do przodu, odciągnąć łopatki do tyłu i prostując nogi odjechać do tyłu przyciągając do siebie rączki wioślarza (lub rączkę, zależy od budowy urządzenia). To pozycja startowa, z której należy wychylić się do przodu, a następnie ugiąć nogi w kolanach, przy przesunąć siedzisko do przodu maszyny. Kolejne ruchy są już powtarzalne w równym tempie z szybkością dobraną do potrzeb treningu. Na początku mogą pojawić się problemy z płynnością ruchu. Kiedy jednak je opanujemy, możemy wykonywać je szybciej oraz zwiększać opór urządzenia. Z czasem trening na wiosłach nie będzie sprawiał problemów. 

Wioślarz  mechaniczny czy magnetyczny?

Wioślarz, jako urządzenie do ćwiczeń, często jest dostępny w siłowniach, jednak znakomicie sprawdza się w warunkach domowych, także dlatego, że jest cichy. Warto jednak zastanowić się, który model kupić, ponieważ w sprzedaży są dwa rodzaje wioślarzy: mechaniczne oraz magnetyczne. 

Wioślarz mechaniczny to urządzenie przede wszystkim tańsze, bo napędzane za pomocą hydraulicznych tłoków. Ćwiczenia na wioślarzu mechanicznym przypominają prawdziwe wiosłowanie. Minusem wioślarza mechanicznego jest mniej precyzyjne regulowanie obciążenia. Wioślarz magnetyczny umożliwia płynniejszą zmianę i dopasowanie go do indywidualnych możliwości użytkownika. Atutem wioślarza magnetycznego jest też cichsza praca urządzenia. Same ćwiczenia zaś wykonywane na wioślarzu magnetycznym są płynniejsze i łatwiej jest na nim kształtować oraz utrzymać prawidłową technikę wykonywania ćwiczeń. 
Zdecydowanie warto zwrócić uwagę na urządzenia wyposażone w monitor, który liczy dystans pokonany na wioślarzu, odmierza tempo ruchów, wspomaga przy planowaniu treningu. 

Wioślarz-dla kogo?

Na wioślarzu w domu może ćwiczyć każdy, kto chce zadbać o bardzo równomierny rozwój mięśni, jednak zwykle jest on polecany osobom średniozaawansowanym lub zaawansowanym. Dla osób początkujących poleca się najpierw kilka treningów pod okiem trenera, który oceni prawidłowość wykonywanych ruchów. Ćwiczenia na wioślarzu to jednak znakomita broń w walce z nadwagą. Już podczas 30-minutowego treningu osoba ważąca 70 kg może spalić 210 kcal, jednak osoby otyłe i z dużą nadwagą powinny najpierw skonsultować się z lekarzem. By regularnie ćwiczyć na urządzeniu, trzeba mieć wydolne płuca oraz serce. Ćwiczyć należy przynajmniej 3 razy w tygodniu po minimum 30 minut, by z czasem wyraźnie zwiększyła się kondycja i wydolność organizmu. Trening na wioślarzu powinien zaczynać się od powolnych ruchów. Na początek wystarczy pokonać 150 metrów w wolnym tempie, a w miarę nabierania wprawy zwiększać dystans o 50 metrów podczas każdego treningu. Kiedy zaczniemy pokonywać 1000 metrów podczas jednego treningu, możemy zwiększać opór urządzenia. 

Blog

Gdzie kupić maszynę do ćwiczeń typu wioślarz?

Chociaż wioślarz nie należy do małych urządzeń siłowych, to jednak warto mieć go w swoim domu. Świetnie uzupełni inny rodzaj treningu, zadba o harmonijny rozwój sylwetki i pomoże w spalaniu kalorii. Wioślarza magnetycznego lub mechanicznego różnych marek kupisz w Pricelesso. To portal, który umożliwia wystawianie ogłoszeń, zarówno w dziale „kupię”, jak i „sprzedam”, a system sam dopasowuje odpowiedzi na potrzeby kupujących, podsyłając im oferty sprzedawców. Dlaczego zakup wioślarza w Pricelesso jest korzystny? Bo tutaj można negocjować cenę zakupu, a sprzedawcy mogą łączyć swoje ogłoszenia w korzystne pakiety. Możliwe więc, że oprócz samego urządzenia znajdziesz też ubranie do ćwiczeń, rowerek, bieżnię lub inne wyposażenie domowej siłowni.