Łączymy oferty, łączymy ludzi.
Stepper - proste urządzenie do skutecznych ćwiczeń w domu
29.10.2019r.

Stepper - proste urządzenie do skutecznych ćwiczeń w domu

Domowe urządzenia do ćwiczeń charakteryzują się prostotą, łatwą obsługą, stabilnością. Za pomocą takich urządzeń jak stepper w domowym zaciszu, nawet przed telewizorem można wykonać ćwiczenia na pośladki, uda, łydki, a także mięśnie brzucha lub wzmocnić ramiona. Stepper do ćwiczeń wzmocni też kondycję, a przecież ruchy na nim wykonywane nie są skomplikowane, ani nie obciążają stawów. 

Czym jest stepper?

Stepper jest urządzeniem do ćwiczeń, które składa się z wysokiej kolumny, na której osadzone są uchwyty oraz z dwóch działających naprzemiennie stopni, które zamocowane są na podnośnikach. To najprostszy rodzaj steppera, na którym można wzmocnić mięśnie. Są też steppery skośne, które pozwalają na wykonywanie ruchów na boki, dzięki czemu wzmacniać można mięśnie skośne brzucha. Ciekawym rozwiązaniem są też steppery z linkami elastycznymi. Stepper z linkami wymusza ruch ramion, dzięki czemu wzmacniają się mięśnie, barki, górna część pleców. Można więc uznać, że stepper to ogólnorozwojowa maszyna do wykonywania ćwiczeń. Często jest spotykana w siłowniach, ale zakup własnej do użytku domowego to także świetne rozwiązanie. Nie trzeba wychodzić z domu, opłacać karnetu do siłowni, ani tracić czasu w autobusie lub pieniędzy na paliwo, by zadbać o swoje ciało. Na stepperach równie chętnie ćwiczą panie, jak i panowie. 

Blog

Rodzaje stepperów

Już wiemy, że istnieją steppery skrętne i steppery z linkami. Można jeszcze je podzielić ze względu na wielkość. Niezwykle praktyczny jest oczywiście stepper z kolumną i miejscem, na którym można się podeprzeć. Jest mniejszy niż rowerek treningowy czy orbitrek, wciąż jednak potrzebuje swojego miejsca w pokoju. Osoby, które miejsca nie mają, mogą zdecydować się na mini stepper. To urządzenie, które składa się jedynie z solidnej podstawy i dwóch ruchomych stopni, dlatego wielkością przypomina raczej pudełko do butów niż sprzęt do ćwiczeń. Można na nim jednak swobodnie wykonać trening, a potem schować urządzenie pod łóżko czy do szafy. 

Steppery można też podzielić na elektryczne oraz manualne. W elektrycznych modelach zastosowano silnik, który reguluje wykonywanie kroków. Nogi ćwiczącego na elektrycznym stepperze są mniej obciążone, natomiast same ruchy głębsze i lepiej skoordynowane. Steppery manualne z kolei są bardzo proste, przez to tańsze, a stopnie poruszane tylko za pomocą siły mięśni osoby ćwiczącej. 

Efekty ćwiczeń na stepperze​

Ćwiczenia na stepperze, chociaż nie są skomplikowane ani szczególnie trudne, mogą znacznie ułatwić zrzucenie zbędnych kilogramów, poprawić kondycję, zredukować cellulit. Już po kilku godzinach ćwiczeń, oczywiście nie ciągiem, ale co 2-3 dni po 20-30 minut, można zauważyć, jak zwiększa się wydolność płuc oraz wytrzymałość mięśni. Efekty w postaci zmniejszenia wagi, wysmuklenia sylwetki i podniesienia pośladków będą widoczne już po miesiącu, z czasem też podbiegnięcie do autobusu czy wejście po schodach na 5 piętro nie będzie stanowić problemu. Stepper motywuje do regularnych treningów także dlatego, że jest zawsze „pod ręką”. Tylko w 30 minut przy wadze ciała 60 kg można spalić na stepperze ponad 200 kcal. 

W przypadku ćwiczeń na stepperze skrętnym, wzmocnieniu ulegają także mięśnie skośne brzucha, dlatego spłaszcza się on i lepiej utrzymuje postawę, talia staje się bardziej widoczna, znikają boczki. Osoby, które chcą też wysmuklić ramiona, mogą wybrać stepper z linkami. Ciągnięcie za elastyczne linki wzmacnia mięśnie klatki piersiowej, pleców, buduje mięśnie barków i rąk. 

Ćwiczenia na stepperze ponadto poprawiają nastrój i regulują ciśnienie tętnicze krwi. Warto pamiętać, że powinny być poprzedzone i zakończone krótką serią ćwiczeń rozciągających i rozgrzewających mięśnie. 

Blog

Jak ćwiczyć na stepperze?

Wykonywanie ćwiczeń na stepperze jest banalnie proste. Wystarczy na niego wejść i wykonywać ruchy podobne do tych, jakie robimy podczas chodzenia po schodach. Nogi nie powinny jednak odrywać się od podłoża. Jeśli posiadamy stepper z ramionami na kolumnie, można się wygodnie na nich wesprzeć, nie można jednak być nienaturalnie pochylonym. Na stepperze skośnym dodatkowo wykonuje się ruch skrętny, czyli każda noga odchyla się lekko w bok, dzięki czemu pracują też mięśnie brzucha i biodra. W stepperze z linkami podczas wykonywania kolejnych kroków podciąga się linki rękoma, np. szeroko na boki albo tylko przedramionami, kierując dłonie z uchwytami w stronę ramion. 

Aby ćwiczenia na stepperze przyniosły zauważalne efekty, trzeba wykonywać serię ćwiczeń co 2-3 dni przez 20-30 minut. 

Gdzie kupić stepper?

Jeśli chcesz w prosty i niedrogi sposób zrzucić zbędne kilogramy i zadbać o kondycję, kup stepper. Możesz wybrać prosty mini stepper, stepper z kolumną, a także stepper skośny lub z linkami do ćwiczenia ramion. W Strefie Sportu Pricelesso zawsze możesz negocjować cenę zakupu urządzenia, a jeśli nie widzisz takiego, który Cię interesuje, możesz wystawić ogłoszenie w dziale „kupię”. System Pricelesso prześle do Ciebie pasujące ogłoszenia od sprzedawców. W ten sposób zyskasz najlepiej dobrany do Twoich potrzeb sprzęt do ćwiczeń.