Łączymy oferty, łączymy ludzi.
Kiedy sprzedaż rzeczy w pakiecie może być opłacalna?
18.10.2018r.

Kiedy sprzedaż rzeczy w pakiecie może być opłacalna?

Sprzedaż pakietowa to jedna z najpopularniejszych form promocji. Dzięki niej sprzedawca szybciej pozbywa się dużej ilości towarów, a kupujący – płaci mniej. Chyba każdy zetknął się z akcją nawołującą do kupienia dwóch rzeczy, by trzecią otrzymać gratis :). Tego typu chwyty marketingowe są chętnie stosowane w drogeriach, księgarniach, marketach, a nawet restauracjach i pizzeriach. Czy my również możemy wykorzystać tę formę sprzedaży i jakie korzyści może nam ona przynieść?

Sprzedaż pojedynczych rzeczy

Rzeczy możemy sprzedawać pojedynczo, gdy mamy do sprzedaży kilka różnych przedmiotów albo mamy dużo takich samych rzeczy np.: sto par butów. W pierwszym przypadku, ponieważ rzeczy jest niewiele możemy poświęcić czas na sprzedaż ich wszystkich osobno. 

Jeśli nie prowadzimy dużej firmy, warto wystawiać pojedyncze oferty, kiedy mamy na sprzedaż kilka różnych przedmiotów, albo dużo takich samych – na przykład kilkadziesiąt par butów o identycznym fasonie.

W pierwszym przypadku, jeśli rzeczy jest niewiele, wystawienie każdej osobno nie pochłonie dużo czasu, a powinno pozwolić na uzyskanie najlepszej ceny. W tym drugim przypadku natomiast utworzenie osobnych aukcji ułatwi fakt, że cena, zdjęcia i opisy mogą pozostać takie same. Sytuacja staje się jednak bardziej skomplikowana, kiedy mamy na sprzedaż więcej różnych przedmiotów – na przykład rower, książkę o kolarstwie, kask rowerowy, strój rowerowy, pompkę. Każda z nich ma nie tylko inną cenę, ale też powinna zostać inaczej spakowana i wymaga innego sposobu dostawy. Książkę możemy bez problemu posłać pocztą, ale co z rowerem? W jego przypadku pozostaje albo odbiór osobisty, albo kurier i zwiększone koszty dostawy. W konsekwencji sprzedaż pojedynczych przedmiotów staje się dla sprzedawcy nieco problematyczna. Właśnie w takich sytuacjach warto zastanowić się nad sprzedawaniem przedmiotów w pakiecie!

sprzedaż wielu przedmiotów

Sprzedaż przedmiotów w pakiecie

Jeżeli mamy dużo różnorodnych rzeczy, można się zastanowić nad ich sprzedażą w pakiecie. Można zrobić to w dwojaki sposób – wystawiając od razu jedną, „zbiorową” ofertę albo tworząc osobne oferty, które następnie połączymy w pakiet. To pierwsze rozwiązanie pozwala nam zaoszczędzić czas. To drugie ma inne zalety – zyskujemy szansę na sprzedanie wszystkiego na raz, co będzie dla nas wygodniejsze, ale też, gdyby nie znalazł się kupiec na wszystkie towary, wciąż istnieje możliwość łatwego sprzedania ich osobno.  
Najprostszym przykładem jest sprzedaż wielu ubrań. Zamiast wystawiać każdą rzecz osobno, można zamieścić osobne ogłoszenia o sprzedaży marynarki, spodni do marynarki, krawata oraz butów i następnie połączyć je w pakiet. Potencjalny kupujący będzie miał możliwość zakupu poszczególnych przedmiotów albo wszystkich rzeczy w pakiecie. Albo tak jak w przykładzie powyżej, jeżeli mamy rower, książkę, kask oraz pompkę to może warto zastanowić się nad ich sprzedażą zbiorową? Konkretnie, zamiast wystawiać rower na przykład za 200 złotych, kask za 50 złotych, książkę za 10 złotych i pompkę za 5 złotych, czekać na kontakt ze strony kupujących, a potem kontaktować się z każdym osobno, może warto zamieścić ogłoszenie o sprzedaży tych rzeczy w pakiecie za 265 złotych lub trochę niższą – kupujący w końcu kochają rabaty! Może rzeczy szybciej się sprzedadzą i kupi je jedna osoba. Ułatwi to dostawę i zmniejszy jej koszty oraz pomoże nam zaoszczędzić czas.

sprzedaż w pakiecie

Sprzedaż z życia wzięta

Piszę o tym, ponieważ  przydarzyła mi się podobna sytuacja. Jakiś czas temu postanowiłem sprzedać wszystkie puzzle, które posiadałem w domu. Miałem chyba z dziesięć pudełek puzzli. Każde pudełko sprzedawałem osobno, co wymagało wystawienia kilku ofert oraz ich monitorowania. Potem okazało się, że moje wszystkie aukcje obserwuje jedna osoba. Czekała aż one się skończą, żeby umówić się ze mną na dostawę wszystkich sprzedawanych przeze mnie puzzli za jednym razem. Gdybym od razu wystawił te wszystkie puzzle na jednej licytacji, zaoszczędziłbym czas, a kupujący nie musiał czekać na zakończenie wszystkich aukcji. 

Pamiętacie jak w jednym z poprzednich wpisów pisałem o wycenianiu rzeczy bez konieczności określania ceny oraz zastanawiałem się nad tym, czy gdy mamy do sprzedania na marketplace wiele rzeczy, nie ma wygodniejszych rozwiązań niż osobne aukcje? Można zastanowić się nad połączeniem ze sprzedażą w pakiecie. Wyobraźcie sobie, że robicie zdjęcia po kolei każdemu przedmiotowi, który chcecie sprzedać, a następnie wystawiacie przedmioty w pakiecie. Dodatkowo nie musicie określać ceny lub określacie jedną cenę za cały pakiet. Po prostu czekacie na propozycje od kupujących. Najlepiej od jednego na wszystko :-). Potem umawiacie się na sposób dostawy i załatwione. :-) 

Powyższe rozwiązania są tylko przykładami w jaki sposób zwiększyć efektywność sprzedaży. Jest tego znacznie więcej :-).

Jakub Bezcenny