Łączymy oferty, łączymy ludzi.
Skakanka – jak skakać i chudnąć?
22.01.2020r.

Skakanka – jak skakać i chudnąć?


Skakanie na skakance to nie tylko zabawa dla dzieci. To sposób, by poprawić kondycję, zwiększyć ogólną wytrzymałość organizmu i spalić nieco zbędnych kalorii. Skakanka do ćwiczeń może okazać się tanim i bardzo skutecznym gadżetem, który urozmaici trening siłowy, kardio, nie wymaga trenowania pod okiem doświadczonego trenera. Wystarczy tylko kupić skakankę fitness i rozpocząć treningi. 

Skakanka do ćwiczeń - zalety

Skakanka do ćwiczeń znakomicie sprzyja zrzucaniu zbędnych kilogramów. Tylko przez 30 minut intensywnego treningu na skakance można spalić 300-400 kcal, czyli nawet całego pączka z dżemem. Samo skakanie na skakance przyspiesza też przemianę materii, co oznacza, że zwiększa się zapotrzebowanie organizmu na kalorie także wtedy, kiedy nie ćwiczymy. Warto jednak na skakance fitness trenować codzienne, bo po kilku regularnych treningach w wyglądzie ciała zachodzą wyraźne zmiany. Łydki i uda stają się szczuplejsze, pośladki są podniesione, a ramiona wyszczuplone. Podczas skoków na skakance wzmacniają się górne partie ciała, także te odpowiedzialne za prawidłową postawę, czyli brzuch i plecy. Już po kilku tygodniach ćwiczeń można zauważyć wyraźne wysmuklenie ciała oraz znaczną poprawę wydolności organizmu. Skoki na skakance znakomicie dotleniają, poprawiają trzymanie równowagi i podobnie jak bieganie wpływają korzystnie na kondycję. Dlatego po pierwszych treningach, kiedy nie można złapać tchu, nie warto się poddawać. 

Blog

Skakanka to nie tylko spalanie kalorii. Treningi na skakance mają olbrzymi wpływ na poprawę pracy serca i układu krążenia, ale także uelastyczniają stawy i wzmacniają ciało. Nie są kosztowne, ani nie wymagają wychodzenia z domu. Wystarczy trochę wolnej przestrzeni, np. w salonie, garażu, na tarasie, wygodny strój sportowy i buty, by móc przeprowadzić pełnowartościowy trening. 

Jak skakać na skakance, żeby schudnąć?

Jak w każdym przypadku, tak i podczas trenowania ze skakanką sportową liczy się przede wszystkim odpowiednie przygotowanie ciała oraz regularność treningów. Przyjmuje się, że skakanie pół godziny dziennie to najlepszy sposób na spalanie kalorii na skakance i poprawę kondycji. Osoby, które nigdy wcześniej nie ćwiczyły, szybko jednak opadną z sił, dlatego im poleca się trening interwałowy. 30 sekund skakania na skakance przerywać należy dziesięciosekundową przerwą. Pierwsze treningi nie powinny trwać dłużej niż 10 minut. Później można je stopniowo wydłużać. Początkowo na skakance sportowej wystarczy ćwiczyć 3-4 razy w tygodniu. Warto też łączyć skoki na skakance fitness z typowym treningiem siłowym. Jeśli trenujemy w domu, można zdecydować się na używanie hantelków i taśm treningowych z wyższym obciążeniem. Dzięki takiemu połączeniu wysiłku kardio ze skokami, szybko pozbędziemy się tkanki tłuszczowej. 

Jednak to nie wszystkie zalety skakanki do ćwiczeń. Po treningu poprawi się na pewno samopoczucie, kondycja psychiczna i wydolność oddechowa. 

Skakanka dla początkujących - o czym pamiętać?
 

W przeciwieństwie do dziecięcych zabaw na skakance trening ze skakanką sportową wymaga odpowiedniego przygotowania. Najpierw warto skupić się na stroju, który powinien być wygodny i dobrze dopasowany do ciała. Warto wybrać koszulki, które szybko odprowadzają pot od ciała i błyskawicznie wysychają oraz spodnie wąskie lub legginsy. Amortyzujące obuwie, na przykład biegowe, ograniczy ryzyko obciążenia stawów czy zwichnięcia kostki. Wybierając miejsce treningu, nie trzeba ograniczać się tylko do domu, warto poćwiczyć też na podwórku. Ważne jednak, by podłoże było płaskie, stabilne i nie za twarde. Trawnik, piasek lub gumowe maty, takie jak są na wielu boiskach i placach zabawach, nadają się do takiego treningu najlepiej. Podczas skakania trzeba zachować prostą sylwetkę, nie można usztywniać kolan. Lepiej ćwiczyć krócej, ale systematycznie: 3-4 dni w tygodniu, a z czasem codzienne, przedłużając dziesięciominutowe treningi dla początkujących, do 30 minut ciągłych skoków. Skoki można urozmaicać o skakanie do tyłu lub na jednej nodze, a także wykonywać ćwiczenia rozciągające ze skakanką. 


Jaką skakankę kupić?

Jaka skakanka najlepsza jest do treningów sportowych? Odradzamy kupowanie najtańszych skakanek w sklepach z zabawkami. Warto potraktować skakankę jak sprzęt sportowy i to właśnie w sklepie z akcesoriami do ćwiczeń warto je kupić. Przede wszystkim skakanka fitness powinna mieć odpowiednią długość. Należy stanąć na środku skakanki i sprawdzić, czy długość uchwytów sięga do pach. Lepiej sprawdzi się też skakanka lekka niż ciężka. Kto ma ochotę, może kupić skakankę z licznikiem, dzięki której można sprawdzić, ile skoków się wykonało, a nawet jak długo się skakało i ile kalorii zostało spalonych. 

Blog

Kto nie powinien skakać na skakance?

Skakanie na skakance, tak popularne kiedyś wśród dzieci, nie zawsze zalecane jest osobom dorosłym z dużą nadwagą oraz otyłością. W takim przypadku skoki na skakance sportowej mogą spowodować problemy ze stawami. Nie poleca się tego sportu osobom z niewydolnością sercową i kłopotami z krążeniem. I to koniec listy przeciwwskazań, ponieważ każda sprawna i zdrowa osoba, może zacząć regularne treningi. 

Gdzie kupić skakankę?

Masz ochotę wypróbować nowy typ treningu i rozpocząć spalanie kalorii ze skakanką? Każdą skakankę kupisz w Pricelesso. To tutaj sprzedawcy akcesoriów sportowych, ubrań i urządzeń do ćwiczeń proponują swoje produkty w konkurencyjnych cenach. Na Pricelesso sprzedają także osoby prywatne, które chcą pozbyć się niepotrzebnych przedmiotów z domu, ale nie chcą ich wyrzucić, bo mogą jeszcze komuś posłużyć. Pricelesso umożliwia wystawianie także ogłoszeń w dziale “kupię”, dlatego jeśli nie znajdziesz wymarzonej skakanki fitness, możesz dać ogłoszenie i poczekać na zgłoszenia sprzedawców. Życzymy udanych zakupów i owocnych treningów ze skakanką!