Twój Sportowy Serwis Ogłoszeniowy
Najlepsze ćwiczenia z piłką gimnastyczną w domu
23.04.2020r.

Najlepsze ćwiczenia z piłką gimnastyczną w domu

Piłka do ćwiczeń, duża, wykonana z trwałej gumy, powstała z myślą o rehabilitacji osób chorych, po wypadkach, z problemami z poruszaniem się. Szybko jednak okazało się, że znakomicie sprawdza się także podczas ćwiczeń osób w ciąży, przy rehabilitacji dzieci, a nawet nadaje się do siedzenia przy biurku lub wykonywania ćwiczeń odchudzających. Zdecydowanie zaletą piłki gimnastycznej jest to, że jest niedroga, lekka, można ją pompować i łatwo przechowywać. Jest standardowym wyposażeniem ośrodków medycznych, ale coraz częściej trafia też do domów. 

Ćwiczenia na piłce w ciąży

Piłka do ćwiczeń jest typowym wyposażeniem sali do porodów, ale i szkół rodzenia. Ćwiczenia na piłce w ciąży umożliwiają zachowanie aktywności fizycznej i warto ją kupić po to, by wykonywać bezpieczne i proste ćwiczenia, a nawet posiedzieć na niej czy się zrelaksować. Siedzenie na piłce, balansowanie na niej i wykonywanie prostych układów, zmniejsza bóle pleców, które u kobiet w ciąży są bardzo częste. Dzięki siedzeniu na piłce, podnoszeniu rąk, nóg, balansowaniu, wykonywaniu ósemek biodrami, można wzmocnić mięśnie pleców, miednicy, pozbyć się dolegliwości bólowych, przygotować lepiej ciało do porodu. 

 

Blog

 

Jak ćwiczyć na piłce w ciąży? W ramach rozgrzewki można na niej usiąść i wykonywać okrążenia biodrami, angażując w to tylko miednicę. Później można także wykonywać krążenia barkami do tyłu. Następnym ćwiczeniem jest zataczanie ósemek biodrami przy jednoczesnym poruszaniu barkami. Podczas wykonywania tego zadania trzeba skupić się na koordynacji rąk oraz bioder. Takie ćwiczenie wykonuje się przez około 2 minuty. Po tym czasie można trzykrotnie podnieść ramiona robiąc wdech i opuścić je z wydechem. 

Do ćwiczeń można też włączyć skręty tułowia raz w lewą, raz w prawą stronę. Siedząc na piłce, należy też wysuwać miednicę w przód i w tył kilka razy lub siedząc, unosić pięty, podpierając nogi na palcach. Przy puchnięciu stóp, można także leżeć na plecach i opierać stopy na piłce. 

 

Blog

 

Ćwiczenia z piłką na kręgosłup

Ćwiczenia z piłką działają korzystnie na kręgosłup nie tylko u kobiet w ciąży. Kiedy plecy bolą, zwłaszcza w dolnej części, należy oprzeć się na piłce przodem, klęcząc na ziemi. W ten sposób plecy zostaną odciążone i będzie można się zrelaksować. Jest to ćwiczenie z piłką na kręgosłup, które przypomina wykonanie kociego grzbietu: zmniejsza napięcie, odciąża kark i odcinek lędźwiowy, rozciąga delikatnie mięśnie. Podczas leżenia na piłce można delikatnie kołysać się do przodu i do tyłu oraz na boki, co uelastycznia mięśnie, które podtrzymują kręgosłup i działają niczym gorset. Ćwiczenia z piłką na kręgosłup nie są ani dynamiczne, ani męczące, działają relaksująco i odciążają, co sprawia, że szybko odczuwamy ulgę. 
Ćwiczenia z piłką na brzuch

Dla wielu osób wystający brzuch to źródło licznych kompleksów. Jednocześnie otyłość brzuszna jest przyczyną problemów z krążeniem, dlatego warto zadbać o kondycję mięśni w tych partiach ciała. Ćwiczenia z piłką na brzuch działają na mięsień prosty brzucha oraz na mięśnie głębokie, o których często zapominamy, wykonując ćwiczenia fitness. 

Jakie ćwiczenia z piłką na brzuch wykonywać? Można położyć się tyłem na piłce w ten sposób, by biodra znajdowały się poza nią. Ręce należy spleść nad głową, stopy ułożyć płasko na podłodze i unieść górę tułowia kilkukrotnie. Ćwiczenie to przypomina klasyczne brzuszki, ale wymaga także utrzymania rónowagi przez co wykonujemy je wolno, dokładnie, angażując mięśnie głębokie. Piłka nie powinna toczyć się po ziemi, musi być stabilna, a ruch delikatny, dzięki czemu nie ucierpi kark ani dół pleców. 

Podczas ćwiczeń z piłą można też trenować mięśnie proste brzucha, te, które stabilizują postawę. Wystarczy uklęknąć na macie i oprzeć przedramiona na piłce, ręce spleść. Napinając mięśnie brzucha, należy ściągnąć łopatki i przesuwać się do przodu, przetaczając piłkę. Po chwili można wrócić do pozycji startowej. Podczas takich ćwiczeń także mocno napinają się mięśnie brzucha. Z wykorzystaniem piłki warto też wykonać deskę, która bardzo szybko wzmacnia cały korpus, barki, pośladki i ramiona. Leżąc twarzą w kierunku ziemi, należy łydki oprzeć na piłce, a rozstawione ręce na podłodze i wytrzymać w tej pozycji 3-5 a z czasem nawet 10 długich oddechów. Ćwiczenie można powtórzyć 2-3 razy w zależności od stopnia zaawansowania. Deska na piłce gimnastycznej to jedno z najlepszych ćwiczeń ogólnorozwojowych. 

Ćwiczenia z piłką na nogi

Ćwiczenia z piłką świetnie relaksują ciało i wpływają na obolałe nogi. Jest to ważne dla osób, które w pracy przede wszystkim stoją lub chodzą, ale także dla kobiet w ciąży, u których krążenie krwi jest spowolnione, a limfa gromadzi się w tkankach. Obrzęk i ociężałość kończyn dolnych minie, jeśli położymy się na podłodze, a nogi oprzemy na piłce. W tej pozycji można nawet poczytać książkę czy posłuchać muzyki. 

 

Blog

 

Ćwiczenia z piłką dla seniorów

Ćwiczenia z piłką gimnastyczną dla seniorów wykonywać należy przez maksymalnie 20 minut, poprzedzając je delikatną rozgrzewką. Można siedzieć na piłce, robić skłony i skręty głowy, wymachy i krążenia ramion oraz bioder. Żeby wzmocnić mięśnie kręgosłupa, należy położyć się plecami na piłce, z rękami wyciągniętymi na głowę i stopami mocno przylegającymi do podłoża. Następnie należy naprzemiennie prostować nogę przy jednoczesnej stabilizacji piłki. 

Na piłce można także położyć się na boku, ręką podtrzymując się podłoża. Kolana wyprostowane, druga ręka leży wzdłuż tułowia, a stopy ułożone są na podłodze. Z tej pozycji należy unosić lewą wolną rękę nad głową kilka razy, a później zmienić pozycję i wykonać tyle samo ćwiczeń na drugą stronę. 

Ćwiczenie równowagi można wykonać, stojąc przed piłką z piętą opartą na niej. Ręce należy ułożyć na biodrach, a następnie zgiąć nogę, na której stoimy i wytrzymać kilka sekund. Ćwiczenie należy powtórzyć parę razy i zmienić nogę. 

Gdzie kupić piłkę do ćwiczeń?

Producenci piłek do ćwiczeń zadbali o to, by każdy, kto jej potrzebuje, mógł kupić produkt idealnie pasujący do wymagań klienta. Piłki do ćwiczeń są duże, małe, mogą mieć dodatkowe uchwyty, linki z obciążeniem, a zwykła piłka do ćwiczeń kosztuje zaledwie kilka złotych. Jeśli więc przekonaliśmy Cię, że warto ćwiczyć na piłce, nie tylko wtedy, kiedy jesteś w ciąży lub zbliżasz się do wieku senioralnego, poszukaj tej idealnej w Pricelesso. Pricelesso to portal, w którym znajdziesz ogłoszenia o sprzedaży nowego i używanego sprzętu sportowego. Możesz kupić produkty ze sklepu, od dystrybutora lub osoby, które sprzedaje niepotrzebne jej już, ale dobre produkty do ćwiczeń, w tym gumowe piłki. Jeśli nie możesz znaleźć interesującego Cię produktu, możesz wystawić ogłoszenie w dziale “kupię”, a Pricelesso dopasuje do niego towary, które najbardziej odpowiadają Twojemu opisowi szukanej rzeczy. W Pricelesso możesz także sprzedawać, rozwijać biznes albo pozbywać się rzeczy, które zawadzają w domu, by zrobić miejsce dla kolejnych, takich, o których marzysz.