Łączymy oferty, łączymy ludzi.
Kupujemy rower stacjonarny do ćwiczeń w domu
24.10.2019r.

Kupujemy rower stacjonarny do ćwiczeń w domu

Jazda na rowerze sprawia wielu osobom olbrzymią radość. Jest to sport, który zwiększa wydolność całego organizmu, odchudza, wzmacnia mięśnie nóg, brzucha, pleców. Ponadto poprawia samopoczucie i umożliwia ekologiczne przemieszczanie się. Jednak jesienią i zimą niektórzy rezygnują z tej formy ruchu, chociaż istnieją rowery stacjonarne. Może nie przejedziemy na takim z punktu A do punktu B, ale na pewno możemy trenować. I to codziennie!

Dlaczego warto ćwiczyć na rowerze stacjonarnym?

Rower stacjonarny swoim działaniem przypomina tradycyjny pojazd: ma kierownicę, pedały, siodełko, ale tylko jedno koło, drugie zastępuje solidna podpórka. Rower można ustawić w dowolnym miejscu, na przykład przed telewizorem i pedałować, zwiększając lub zmniejszając obciążenie oraz tempo pedałowania. Rower stacjonarny jest stabilny i dobrze imituje prawdziwą jazdę na rowerze. Skutki trenowania na rowerze do ćwiczeń są więc podobne do tych, jakie następują po treningach na klasycznym rowerze. Zwiększa się wydolność układu oddechowego, poprawia wydolność układu krążenia, wzmacniają się mięśnie nóg, brzucha i pośladków. Z czasem można zauważyć wyraźny wzrost kondycji oraz utratę tkanki tłuszczowej i nadmiaru kilogramów. Cellulit i rozstępy ulegają redukcji, skóra staje się bardziej jędrna i elastyczna, co przekonuje wiele pań do tego typu aktywności. W ciągu godziny treningu na rowerze stacjonarnym można spalić nawet 350-600 kcal, a sylwetka staje się wymodelowana.

Blog

Ćwiczenia na rowerze stacjonarnym ogólnie zwiększają wydolność organizmu. Sprawiają, że łatwiej jest wchodzić po schodach, sprzątać, czy podbiec do autobusu. Podczas ćwiczeń uwalniają się także endorfiny, czyli tzw. hormony szczęścia, które sprawiają, że czujemy przypływ pozytywnej energii. Dla wielu osób ćwiczenia na rowerze stacjonarnym jesienią i zimą są sposobem na pokonanie sezonowej depresji. 

Rower stacjonarny – jaki wybrać?

Rowery stacjonarne, chociaż wyglądają podobnie, mogą mieć różną budowę. Rower mechaniczny ma najprostszy i najtańszy system regulowania oporu. Koło zostaje obciążone poprzez fizyczne zwiększenie tarcia, a obciążenie ustawia się za pomocą pokrętła. Tego typu rowerek stacjonarny nie jest drogi i przeznaczony dla mniej doświadczonych użytkowników, generuje spory hałas, który może być po pewnym czasie uciążliwy.

Rower magnetyczny to już bardziej zaawansowany sprzęt, lepszy w porównaniu z rowerami mechanicznymi. Regulacja oporu w rowerze stacjonarnym magnetycznym
związana jest z działaniem hamulca magnetycznego, a wybór stopnia oporu jest bardziej precyzyjny. Rowerek treningowy tego typu pracuje praktycznie bezgłośnie. 

Rower elektromagnetyczny to najbardziej zaawansowany typ rowerka treningowego. Sterowanie magnetyczne wzbogacono w nim o elektronikę, dlatego użytkownik ma wiele opcji i możliwość stopniowania trudności treningu. Może nie tylko regulować opór według określonego planu treningowego, ale także pracuje cicho i może monitorować stopień zmęczenia użytkownika. 

Rower stacjonarny a rower spinningowy

Warto rozróżnić klasyczny rower stacjonarny od roweru spinningowego. Rower stacjonarny jest przeznaczony przede wszystkim do użytku w domu. Trenuje się na nim, by utrzymać dobrą kondycję i zrzucić kilka kilogramów. Niewątpliwą zaletą roweru stacjonarnego jest przystępna cena i ogromna różnorodność modeli. 

Rower spinningowy ma lepiej niż stacjonarny symulować jazdę na rowerze. To precyzyjna, wytrzymała maszyna, która gwarantuje wysoki komfort użytkowania i dużą stabilność urządzenia. Trening na rowerze spinningowym jest wytrzymałościowy. Za pomocą sterowania elektronicznego można wybrać trasę: płaską albo górzystą, dzięki czemu można angażować różne partie mięśni. Podczas treningów stosuje się także muzykę, która narzuca określone tempo. Ponieważ jest to bardzo intensywny trening, zaleca się, by pierwsze zajęcia odbyć pod opieką profesjonalnego trenera, który koryguje błędy w postawie i dobiera odpowiedni tryb ćwiczeń. Można też kupić rower spinningowy do domu, ale zwykle jest on droższy od tradycyjnego roweru stacjonarnego. 

Rozgrzewka przed treningiem na rowerze stacjonarnym

Przed wejściem na rower treningowy, podobnie jak w przypadku jazdy na zwykłym rowerze, trzeba rozgrzać mięśnie, aby ograniczyć ryzyko kontuzji. Można wykonać kilka skłonów tułowia, pajacyki, kilka przysiadów, rozciągnąć ścięgna Achillesa oraz mięśnia dwugłowego uda, wykonując mocne wykroki w przód jedną nogą i naciągając wyprostowaną tylną nogę. Rozgrzewka powinna trwać około 5 minut. Rozgrzewką jest także powolne pedałowanie na małym obciążeniu, które z czasem można zwiększyć. 

Czy można schudnąć podczas ćwiczeń na rowerze treningowym?

Już w zaletach jazdy na rowerze zwróciliśmy uwagę na to, że ruch ten sprzyja zachowaniu zgrabnej sylwetki i zrzuceniu zbędnych kilogramów. Oczywiście dużo zależy od wieku osoby ćwiczącej, od jej płci, od wagi wyjściowej i diety, jednak osoba ważąca 60 kg podczas godzinnej, szybkiej jazdy, może stracić nawet 600 kcal. Aby schudnąć 1 kg, trzeba stracić 7000 kcal. Dobrym rozwiązaniem jest pedałowanie ze zmienną prędkością. Interwały na rowerze polegają na ciągłej zmianie tempa i obciążenia, by przez kilkadziesiąt sekund bardzo obciążyć organizm, a następnie pozwolić mu na odpoczynek. 

Blog

Rowerek rehabilitacyjny - dla kogo?

Ćwiczenie na rowerze treningowym nie obciąża tak stawów, jak na przykład bieganie czy chodzenie. Podczas jazdy pupa spoczywa na siodełku, a ręce opierają się na kierownicy. Trening na rowerze stacjonarnym można więc wykorzystać do rehabilitacji osób po wypadkach, zabiegach operacyjnych, urazach czy u osób z niepełnosprawnościami. Niskie lub średnie obciążenie oraz powolne kręcenie pedałami usprawnią mięśnie i stawy, wzmocnią cały organizm w sposób, który nie wymaga dużego nakładu sił i środków. Na ćwiczenia na rowerze rehabilitacyjnym mogą zdecydować się też osoby starsze. Warto jednak rozważyć zakup roweru rehabilitacyjnego poziomego lub z wygodnym siodełkiem z oparciem i poręczami, które ułatwiają schodzenie i wchodzenie z rowerka. Rower rehabilitacyjny poziomy polecany jest w szczególności osobom z problemami z kręgosłupem. 

Gdzie kupić rower treningowy?

Przekonaliśmy Cię, że warto mieć w domu rower treningowy do ćwiczeń? Możesz go kupić w Pricelesso, gdzie w Strefie Sportu zawsze wynegocjujesz korzystną cenę zakupu sprzętu. Już teraz wielu sprzedawców Pricelesso proponuje rowerki treningowe różnych marek: magnetyczne, elektromagnetyczne i mechaniczne, a Ty wciąż nie wiesz jaki rower stacjonarny wybrać albo nie możesz znaleźć tego wymarzonego? Możesz wystawić ogłoszenie “kupię” i czekać na ciekawe propozycje. Jeśli zamieścisz takie ogłoszenie, system sam znajdzie dopasowaną do jego treści propozycję wystawionego na sprzedaż urządzenia. Korzystaj z możliwości, jakie daje Pricelesso i ciesz się udanymi treningami na rowerze stacjonarnym.