Twój Sportowy Serwis Ogłoszeniowy
Jak ćwiczyć na rowerku stacjonarnym w domu?
15.04.2020r.

Jak ćwiczyć na rowerku stacjonarnym w domu?

Rowerek stacjonarny świetnie zastępuje trening w terenie, pod warunkiem oczywiście, że ćwiczymy na nim regularnie i w odpowiedni sposób. Podpowiemy, jak wykorzystać rower treningowy do domu, by wyszczuplić uda, brzuch, zwiększyć wydajność organizmu i spalić kalorie, które nie spowodują odkładania się tłuszczyku. 

Rowerek stacjonarny – jak trenować?

Ćwiczenia na rowerku stacjonarnym wykonuje wiele osób przede wszystkim po to, by poprawić swoją kondycję, schudnąć i spalić zbędne kalorie. Teoretycznie domowy rower treningowy jest bardzo prosty obsłudze, wystarczy na nim usiąść i zacząć pedałować. Nie trzeba wychodzić z domu, płacić za karnet do siłowni, można korzystać z niego w każdej chwili. To jego niewątpliwe zalety. Poza tym rower stacjonarny dla amatora nie jest drogim urządzeniem. Kiedy więc już zdecydujesz się na ćwiczenia na rowerku stacjonarnym, dobrze jest wiedzieć, jak prawidłowo je wykonywać. A wiele zależy, od tego, jakich oczekujesz efektów od ćwiczeń na rowerku stacjonarnym. 

 

Blog

 

Jeśli chcesz wysmuklić brzuch i uda, lepiej zdecyduj się na łagodniejsze, ale za to częste treningi. Jedna sesja powinna trwać minimum 20 minut, ale należy ją powtarzać nawet 5-6 razy w tygodniu, czyli właściwie codziennie. Takie treningi dobre są na początek przygody z rowerem stacjonarnym do domu, bo nie powodują zakwasów i przemęczenia, a już po dwóch tygodniach regularne ćwiczenia wejdą w krew i nie trzeba będzie się do nich specjalnie motywować. 

 

Blog

 

Po wyrobieniu sobie nawyku ćwiczenia należy rozpocząć treningi interwałowe. Te nie powinny trwać dłużej niż 20 minut, a polegają na zwiększaniu i zmniejszaniu tempa kręcenia pedałami. Podczas ćwiczenia na rowerku stacjonarnym najpierw należy pedałować przez chwilę bardzo szybko, a następnie zwolnić nieco tempo. Ważne jest, by nie zatrzymywać się i nie robić żadnych przerw przez 20 minut ćwiczeń. Warto zdecydować się na krótkie interwały, np. przez minutę jechać bardzo szybko, a przez dwie kolejne utrzymywać tempo spacerowe. 

Jeśli chcesz przede wszystkim spalać kalorie i pozbywać się tkanki tłuszczowej, musisz pamiętać, że trening domowy na rowerze stacjonarnym powinien trwać minimum 30 do 45 minut. Dopiero po tym czasie organizm sięga do rezerw energetycznych w postaci tłuszczyku odłożonego na udach, biodrach czy brzuchu. Przez cały czas należy zachować jednostajne tempo pedałowania i ćwiczyć 2-3 razy w tygodniu. 

Rower stacjonarny — jak ćwiczyć, by spalać kalorie?

Najważniejsze w treningach na rowerze stacjonarnym jest systematyczność. Tylko wtedy zauważymy wyraźne efekty, jakie przynosi pedałowanie na rowerze do ćwiczeń w domu. Podczas godzinnej jazdy wolnym tempem przeciętna dorosła osoba spali około 350 kcal, a przyspieszając tempo, tę samą ilość kalorii spalimy w 35-40 minut. Oczywiście dużo zależy od wagi, wieku, wzrostu osoby ćwiczącej. 

Efekty ćwiczeń na rowerku stacjonarnym

Każdy, kto zaczyna regularne ćwiczenia na rowerku stacjonarnym, chciałby od razu zauważyć efekty tych treningów. Niestety żaden sport ich nie gwarantuje, ale wymaga od każdego cierpliwości i wykonywania regularnych ćwiczeń. Pamiętajmy więc, by uzyskać efekty treningu na rowerze stacjonarnym w domu, należy ćwiczyć często, minimum 2-3 razy w tygodniu po 35-40 minut. W takiej sytuacji efekt w postaci wysmuklenia ciała można zauważyć już po miesiącu. Ciało stanie się jędrne, nogi szczuplejsze, może nawet zmniejszyć się widoczność brzuszka. Warto jednak pamiętać, że chudnięciu sprzyja także zastosowanie optymalnej diety, która nie może być zbyt uboga w kalorie ani nie może przekraczać dziennej, zalecanej dawki dopasowanej do sposobu życia, wieku, wagi i przemiany materii. 

 

Blog

 

Czy warto kupić rowerek stacjonarny?

Domowe rowery treningowe to zwykle proste, niedrogie i niezajmujące wiele miejsca urządzenia sportowe, które świetnie przydają się do odchudzania, poprawy kondycji, ale nawet rehabilitacji. Rower stacjonarny do ćwiczeń w domu nie tylko sprawi, że waga zacznie spadać, ale także poprawi się nasze krążenie, układ oddechowy będzie bardziej wydolny, odciążone będą stawy, zwłaszcza u osób z dużą nadwagą, dla których bieganie może być przyczyną poważnych kontuzji i problemów ze zdrowiem. Jazda na rowerze stacjonarnym jest bezpieczna, nie obciąża stawów, nie jest kontuzjogenna i można się na nią zdecydować niezależnie od pogody. Pedałować można nawet przed telewizorem, nadrabiając jednocześnie oglądanie ulubionych seriali. 

Gdzie kupić rower stacjonarny?

Skoro już wiesz, jak ćwiczyć na rowerku stacjonarnym w domu, warto zadać sobie pytanie, gdzie kupić rower stacjonarny do domu. Możesz to zrobić w portalu Pricelesso. Wystarczy, że przejrzysz ogłoszenia różnych sprzedawców, od tych zawodowych, dystrybutorów profesjonalnego sprzętu, po tych, którzy pozbywają się z domu zbędnych przedmiotów. Możesz więc kupić rower stacjonarny nowy lub używany, markowy lub tańszy, mniej znanego producenta. Jednocześnie możesz negocjować cenę albo wystawiać inne sprzęty sportowe, z których już nie korzystasz. Pricelesso daje wiele możliwości kupującym, ale jest także znakomitą propozycją dla sprzedawców, którzy ciągle szukają nowych rynków i potencjalnych klientów.