Twój Sportowy Serwis Ogłoszeniowy
Czym jest marketplace sportowy i jak możesz go skutecznie wykorzystać?
21.09.2018r.

Czym jest marketplace sportowy i jak możesz go skutecznie wykorzystać?

„Marketplace” to po prostu miejsce w sieci, w którym spotykają się sprzedający i kupujący. Ale nie sklep internetowy. Raczej rynek, na którym użytkownicy mogą sprzedawać i kupować rzeczy pomiędzy sobą. Dziś opowiem Wam więcej na temat marketplace sportowego i tego, jak możecie go wykorzystać.

Witajcie, tu znów Jakub Bezcenny! W swoim poprzednim wpisie obiecałem, że pokażę Wam, w jaki sposób e-commerce może ułatwić Wasze życie. Przygotowałem więc wpis, w którym wyjaśnię, jakie korzyści możecie osiągnąć dzięki korzystaniu z marketplace. Najpierw – kilka słów o tym, czym jest marketplace oraz jego przewadze nad targiem tradycyjnym.

 

Tradycyjny rynek

Kiedyś handlowano na bazarach albo pchlich tragach. Takie miejsca tu i ówdzie jeszcze istnieją, a wizyta na nich może być ciekawą przygodą. Sprzedawanie i kupowanie na targu nie jest jednak takie proste. Sprzedający musi przywieźć i rozłożyć na czymś swój towar (choćby na dobrze znanym z dawnych lat rozkładanym łóżku. Ale jak je wepchnąć do bagażnika? O estetyce już nie wspominamy). Powinien także zapłacić tzw. „placowe” - czyli już na starcie mamy problemy logistyczne i koszty. Z kolei kupujący, musi przeciskać się w tłumie i grzebać w przeróżnym asortymencie, żeby wśród „mydła i powidła” znaleźć to, co go interesuje. Oboje zaś tracą mnóstwo czasu i energii oraz inwestują je, nie wiedząc, czy osiągną swój cel – czyli sprzedadzą albo zakupią towar. Te wszystkie wady sprawiają, że coraz popularniejsze staje się sprzedawanie i kupowanie na marketplace.

 

targ tradycyjny

Definicja marketplace

Już nazwa, pochodząca z języka angielskiego, ujawnia, czym jest marketplace. Składa się ona z dwóch wyrazów tj.: „market”, który oznacza targ oraz „place”, czyli miejsce. Razem otrzymujemy „miejsce na targ”, czyli po prostu miejsce, gdzie można handlować. Marketplace to więc platforma internetowa, która umożliwia powstanie interakcji między sprzedającymi a kupującymi.

 

E-commerce zrewolucjonizował handel. Wystarczy zrobić zdjęcie lub nakręcić filmik, zamieścić ogłoszenie o sprzedaży w internecie i czekać na kupującego. Każdy w sieci może zobaczyć nasz towar. Mamy łatwy i szybki dostęp do tysięcy potencjalnych kupujących bez ruszania się z domu. Na tych samych portalach aukcyjnych albo porównywarkach ofert możemy poszukiwać prawdziwych perełek w atrakcyjnych cenach. Dzięki temu kupowanie i sprzedawanie staje się szybsze, łatwiejsze, przyjemniejsze i często też obarczone mniejszymi kosztami, niż w czasach, gdy musieliśmy handlować na rynku tradycyjnym.
 

wysyłanie paczek


Szybsza sprzedaż w internecie, więcej bezcennego wolnego czasu

Dlaczego warto korzystać z marketplace sportowego? Ponieważ dzięki niemu możecie nie tylko szybko i wygodnie coś kupić, ale też pozbywać się rzeczy, których nie potrzebujecie – i jeszcze na tym zarobić! W przypadku marketplace sportowego będą to typowe produkty do uprawiania wielu dyscyplin, na przykład buty sportowe, odzież sportowa czy profesjonalny albo amatorski sprzęt sportowy. Byliście ostatnio w piwnicy i na widok pudła od lat stojącego w rogu znowu ogarnęło Was to dziwne uczucie bezradności? Wszyscy mamy takie rzeczy. Ja też. Trzymamy je w piwnicy, schowku, garażu, albo na działce. Scenariusz zawsze jest taki sam: kupujemy jakąś rzecz, najpierw trafia ona do salonu, kuchni albo pokoju dziecięcego. Po jakimś czasie, okazuje się, że nie pasuje nam już do wystroju, więc wymieniamy ją na nową. Ta poprzednia, choć jeszcze niezniszczona, trafia do piwnicy. A potem zwyczajnie żal ją wyrzucić. Przecież może kiedyś się przydać. Lata mijają, a nasz orbitrek, mata do ćwiczeń, buty fitness otacza tylko kurz. A legginsy fitness? Leżą na dnie szafy, bo znudził się Wam wzór? Ile razy myśleliście, że trzeba coś z tym zrobić? W końcu sprzedać? Wystawienie ich na marketplace sportowym to zapewne najlepsza opcja w takich wypadkach.

 

Jak się za to jednak zabrać, aby sprzedaż była jeszcze łatwiejsza i efektywniejsza? W końcu sprzedając całą masę rzeczy, musimy tworzyć i monitorować każdą ofertę osobno... Potem wszystko trzeba spakować i rozesłać pod różne adresy. Zajmuje to dużo czasu i energii a moglibyście przecież zaoszczędzić ten czas i energię i zużyć ją w przyjemniejszy sposób. Czy nie lepiej byłoby mieć możliwość sprzedaży większej liczby przedmiotów za jednym razem, po prostu sprzedać wszystko, czego nie potrzebujemy, opróżnić pokój i zrobić miejsce na nowe rzeczy, zamiast sprzedawać każdą rzecz osobno? Ale czy to jest możliwe? Jestem pewien, że tak, ale o tym, w jaki sposób efektywniej korzystać z marketplace sportowego, przeczytacie w kolejnych moich wpisach.

Jakub Bezcenny