Łączymy oferty, łączymy ludzi.
Czym jest e-commerce?
05.09.2018r.

Czym jest e-commerce?

„E-commerce” – znacie to słowo? Wciąż je słyszycie, ale nie jesteście pewni, co dokładnie oznacza? Za chwilę wszystko stanie się jasne. Najpierw jednak pozwólcie proszę, że się Wam przedstawię. Nazywam się Jakub Bezcenny i będę Waszym przewodnikiem po świecie handlu internetowego. Chcę Wam pokazać, jak może on ułatwić Wasze życie oraz pokazać, w jaki sposób czerpać pełnymi garściami z dawanych przez e-commerce możliwości.

Handel towarzyszy ludziom od zarania dziejów. Już jaskiniowcy wymieniali towary takie jak skóry i narzędzia. Rozwojowi cywilizacji stale towarzyszył także rozwój handlu: zmieniały się środki płatnicze, pojawiały wynalazki ułatwiające przeprowadzanie transakcji – pismo, liczydło, kalkulator, komputer. Prawdziwą rewolucją w świecie handlu był jednak internet. Jak się to ma do e-commerce?


Definicja „e-commerce”


Kupowaliście niedawno coś w sieci - artykuły spożywcze z dostawą do domu, zabawki dla dzieci albo modne ubrania? A może rezerwowaliście na stronie biura podróży wycieczkę lub zamawialiście pizzę na portalu, dowożącym jedzenie z restauracji?  Jeśli tak – to korzystacie z dobrodziejstw e-commerce. E-commerce to swojsko brzmiący handel elektroniczny (skrót „e” pochodzi właśnie od słowa „electronic” i najczęściej używany jest do podkreślenia, że dane usługi świadczone są drogą elektroniczną).
Mówiąc najprościej – pod pojęciem „e-commerce” kryją się wszystkie transakcje kupna i sprzedaży, które zawierane są przez internet. Zakupy online to już nasza codzienność. W dzisiejszych czasach niemal wszystkie duże sklepy dają możliwość zamawiania towarów przez internet, jak grzyby po deszczu powstają także firmy, które działają wyłącznie na poletku internetowym. Chociaż najbardziej popularną formą e-commerce są właśnie sklepy internetowe,  to wymienić należy tu także serwisy oferujące możliwość handlu pomiędzy użytkownikami czy portale umożliwiające zamówienie i zapłacenie przez internet za rzeczy takie jak pobyt w hotelu, bilet lotniczy czy dostawę jedzenia.

zakupy internetowe


Urządzenia mobilne w handlu internetowym


E-commerce wciąż się zmienia i oferuje coraz to nowe możliwości. Chcecie dowodu? Rozejrzyjcie się, jadąc tramwajem czy idąc przez park – i policzcie osoby, które wpatrują się w ekrany telefonów. Mogę założyć się, że przynajmniej niektóre z nich przeglądają właśnie oferty sklepów internetowych. Jeszcze kilka lat temu podstawowymi narzędziami handlu internetowego były komputery, laptopy czy internet. Dziś coraz częściej zamówień dokonujemy przez urządzenia mobilne. E-commerce wciąż się rozwija – o nowych opcjach opowiem Wam jednak więcej w innych artykułach.

e-commerce


Handel internetowy a handel tradycyjny


Wiemy już, czym jest e-commerce. W takim razie, odpowiedzmy sobie na pytanie, dlaczego e-commerce staje się coraz popularniejsze. 
Zakupy internetowe mają wiele atutów. Oszczędność czasu i wygoda – założę się, że to pierwsze rzeczy, o których pomyśleliście. I bardzo dobrze. Wystarczy kilka kliknięć i dalej wszystko dzieje się niemal samo. Nie trzeba wychodzić z domu, chodzić po całym sklepie, by znaleźć odpowiedni towar, dźwigać ciężkich paczek. Kolejna zaleta e-commerce to często niższe ceny niż w zwykłych sklepach. Sprzedającym odchodzą koszty związane np. z wynajęciem lokalu na sklep, dzięki czemu mogą minimalizować koszty i sprzedawać swoje towary taniej. Idźmy dalej. Po jednym kliknięciu otwiera się przed Wami ogromny rynek – w sieci można znaleźć niemal każdy towar. Macie błyskawiczny i bezpośredni dostęp do tysiąca ofert. Wszystkie są dostępne 24h/dobę i możecie je kupić w każdej chwili. A co, jeśli towar nie spełnia naszych oczekiwań? Prawo chroni konsumentów także, jeśli kupują przez internet – a to oznacza, że zakupiony produkt można reklamować albo oddać. 
Wszystko już jasne? Doskonale! Wypatrujcie moich kolejnych wpisów.

Jakub Bezcenny