Łączymy oferty, łączymy ludzi.
Akcesoria do ćwiczeń — ciekawy trening w domu i na siłowni
24.02.2020r.

Akcesoria do ćwiczeń — ciekawy trening w domu i na siłowni


Znudziły Ci się klasyczne treningi? Zumba przestała bawić, a podnoszenie ciężarów po wielu miesiącach straciło swoją świeżość? Możesz uatrakcyjnić ćwiczenia, zapewniając sobie różnorodne akcesoria. A jest ich całe mnóstwo: możesz wybrać akcesoria do rozciągania i wzmacniania mięśni, do ćwiczeń kardio, hantelki, obciążniki. Jeśli ćwiczysz w domu, wybierz matę, piłkę lub rollery, akcesoria do ćwiczeń, które zwiększają komfort ćwiczeń i poprawiają samopoczucie!

Ćwiczenia kardio: step fitness i skakanka

Ćwiczenia kardio wybierane są przez osoby lubiące dynamikę, chcące zwiększyć wydolność swojego ciała, poprawić elastyczność stawów i zrzucić zbędne kilogramy. Można ćwiczyć zumbę, aerobik, biegać, uprawiać marszobieg, w domu jednak polecamy także step fitness oraz skakankę. Step fitness to prosty, ale stabilny stopień z antypoślizgową powłoką, na który wchodzi się w rytm muzyki. Przy okazji można wykonywać podskoki, podnoszenia rąk i nóg. Na stepie fitness należy ćwiczyć w dopasowanym, amortyzującym obuwiu. 

Bardzo tanim produktem do ćwiczeń będzie na pewno skakanka. Niewiele osób o tym wie, ale ze skakanką ćwiczą regularnie pięściarze, którzy chcą w ten sposób zwiększyć swoją szybkość i poprawić kondycję. Skakanie na skakance jest nie tylko świetnym treningiem, ale także daje wiele radości. Zmiana kroków, skakanie raz na jednej, raz na drugiej nodze na przemian urozmaica każdy trening. 

Blog

Lekkie obciążenie: hantelki i obciążniki do ćwiczeń

Nie każdy może od razu podnosić duże ciężary. Jeśli chcemy wykonać lekki trening siłowy, świetnie sprawdzą się wszelkie hantelki i obciążniki do ćwiczeń. Hantelki mogą mieć wagę od kilkuset gramów do kilku kilogramów, mają niewielkie rozmiary i dobrze leżą w dłoni. Alternatywą dla hantelków są obciążniki do ćwiczeń wykonane najczęściej z neoprenu. W hantelkach znajdują się obciążniki w postaci proszku lub granulatu, dlatego można je dopasować do nadgarstków lub kostek. Kupimy także kamizelki i paski obciążające. Obciążniki można zakładać przed treningiem biegowym, marszem, ćwiczeniami aerobowymi, a nawet podczas trenowania sportów walki. Ich ciężar nie jest znaczny, dlatego delikatnie obciążają mięśnie, ale zmniejszają  ryzyko pojawienia się kontuzji. Zarówno hantelki, jak i obciążniki do ćwiczeń dostępne są w różnych obciążeniach, dobrze więc zacząć trening od tych lekkich, a po pewnym czasie sięgnąć po cięższe akcesoria do ćwiczeń

Pomoc w rehabilitacji: taśmy i gumy do ćwiczeń

Taśmy i gumy do ćwiczeń także stworzone zostały z myślą o treningu wzmacniającym ciało i zwiększającym siłę mięśni. Każda guma i taśma do ćwiczeń stawia określony opór, a ćwiczący musi ją rozciągnąć. Można w ten sposób wykonywać ćwiczenia nóg oraz rąk, poprawiając siłę łydek, ud, pośladków, brzucha, grzbietu, ramion. Taśmy i gumy stosować mogą także osoby, które wymagają rehabilitacji. Opór stawiany przez tego typu akcesoria do ćwiczeń można dobrać idealnie do możliwości ćwiczącego, z czasem zwiększając go. Taśmy są też wyjątkowo lekkie i zajmują niewiele miejsca, dlatego można zabierać je w podróż, zmieszczą się w każdej walizce czy torbie fitness. Kupując taśmy do ćwiczeń warto zwrócić uwagę na oznaczenia producenta. Każdy bowiem produkuje je w różnych kolorach, a każdy kolor oznacza inny stopień rozciągliwości. Im szersza i grubsza taśma do ćwiczeń, tym większy stawia opór podczas ćwiczeń. 

Blog
Rozciągające ćwiczenia na macie

Wiele ciekawych ćwiczeń wykonuje się na macie. Może to być pilates, joga, stretching i inne, które wymagają siadania lub leżenia na podłodze. Mata do ćwiczeń zwiększa komfort wykonywania klęków, skłonów lub ćwiczeń w pozycji leżącej. Powinna być gruba i lekko uginać się pod ciężarem ciała, by amortyzować i zapobiegać bólom stawów. Dodatkowo mata do ćwiczeń izoluje od podłoża. Można więc wykonywać asany lub przyjmować inne pozycje nawet wtedy, kiedy zwykle podłoga jest chłodna. Są też na tyle lekkie, że można je nosić ze sobą do klubu sportowego. Własna mata do ćwiczeń zawsze jest bardziej higieniczna, niż ta wykorzystywana codziennie przez kilku ćwiczących, nawet jeśli klub fitness często poddaje je czyszczeniu. Podczas wybierania maty do ćwiczeń, trzeba zwrócić uwagę na jej długość, szerokość, grubość, ale także na to, czy jest antypoślizgowa. Musi gwarantować stabilność ciała niezależnie od tego, jakie ćwiczenia będą na niej wykonywane. 

Piłka do ćwiczeń i do siedzenia

Piłka do ćwiczeń została wymyślona przez szwajcarskich fizjoterapeutów. Jest bardzo powszechna na salach porodowych i w szkołach rodzenia, jednak jej przeznaczeniem jest pomoc w terapii narządów ruchu. Duża piłka dmuchana wykonana powinna być z trwałej gumy, która nie pęka nawet przy wysokim obciążeniu. Chociaż zajmuje sporo miejsca, jest lekka, można z niej spuszczać powietrze i od nowa pompować. Jakie ćwiczenia można wykonywać na piłce? Można na niej leżeć na plecach i unosić po kolei nogi, można na niej siedzieć  i wykonywać ósemki biodrami, można ją unosić podczas zajęć w takt muzyki. W klubach fitness nie brakuje zajęć, które w programie mają ćwiczenia z wykorzystaniem dużej dmuchanej piłki do ćwiczeń. Tzw. bodyball to rodzaj ogólnorozwojowego i odchudzającego aerobiku. Ćwiczyć jednak na niej mogą też kobiety w ciąży, które skarżą się na bóle w krzyżu. Przydadzą się także po porodzie, do ćwiczeń z niemowlęciem. 

Okrągły kształt piłki do ćwiczeń wymaga utrzymywania równowagi, więc angażuje mięśnie głębokie. Mięśnie te odpowiedzialne są za utrzymywanie właściwej postawy, podpierają kręgosłup i otaczają tułów. Ich regularne ćwiczenie wzmacnia więc całe ciało. Piłką do ćwiczeń można także zastąpić krzesło. Od czasu do czasu warto posiedzieć na niej, jeśli wiele czasu spędzamy przy biurku. Aktywna postawa podczas siedzenia na piłce nie tylko korzystnie wpływa na kręgosłup, ale także zwiększa koncentrację!

Blog

Relaks po treningu - roller do masażu

Każdy trening - siłowy, aerobowy, stretching może kończyć się masażem mięśni. Żeby nie korzystać za każdym razem z usługi wykonywanej przez masażystę, możemy zdecydować się na roller do masażu. Wałek do masażu pobudza mięśnie, zwiększa efekt ćwiczeń, ale także nawodnienie organizmu i odżywienie mięśni. Wspomaga też usuwanie toksyn. Używanie rollera do masażu regeneruje mięśnie i korzystnie wpływa na skórę. Na rynku znajdziemy zarówno rollery do masażu z wypustkami, jak i gładkie. Pierwsze w szczególności polecane są osobom, które skarżą się na cellulit. Drugie pomagają się zrelaksować i dobrze rozmasowują bolesne miejsca. Z masażu rollerem można skorzystać w domowym zaciszu, nawet jeśli nie jest się profesjonalnym masażystą. Nie jest kosztowny, skomplikowany i można go stosować nawet podczas relaksu, oglądania telewizji lub wypoczynku po treningu. 

Gdzie kupić akcesoria do ćwiczeń?

Już wiesz, że możesz kupić wiele akcesoriów do ćwiczeń? Teraz czas wybrać te, które pasują najlepiej do Ciebie i Twojego sposobu trenowania. Obciążniki i hantle, skakanka, a może piłka do ćwiczeń? Wszystkie są dostępne w portalu Pricelesso. Tutaj znajdziesz akcesoria do ćwiczeń wielu producentów i kupisz je bezpośrednio u sprzedawców. Możesz zakupić je od dystrybutora, który sprzedaje nowe akcesoria do ćwiczeń oraz od osób prywatnych, które po prostu ze swoich przestały już korzystać i robią porządki w domowych szafach. Tutaj możesz też negocjować ceny w Strefie Sportu albo dokonać zakupu różnych przedmiotów od jednego sprzedawcy, bo Pricelesso oferuje im możliwość wystawiania produktów w korzystnych pakietach. Dzięki Pricelesso masz dostęp nie tylko do akcesoriów do ćwiczeń, ale także ubrań, obuwia, profesjonalnego sprzętu i urządzeń. Koniec z wertowaniem serwisów, w których kupisz wszystko. Tutaj liczy się specjalizacja i dostęp do ofert powiązanych z uprawianiem sportu!